12 octubre: RES A CELEBRAR! BOTIFARRADA A LA HISPANITAT!

Vingueren. Ells tenien la Bíblia i nosaltres teníem la Terra.

Ens digueren; “Tanqueu els ulls i reseu”

I quan obrirem els ulls, ells tenien la Terra i nosaltres teníem la Bíblia.

Abya Yala

Un dia com avui, 12 d’octubre, de 1941, el General Francisco Franco, en motiu de la visita de Himler a Madrid, va oficialitzar el “día de la Raza” o de la “Hispanidad” coma festivitat d’exaltació  de  l’imperi espanyol, commemorant el descobriment d’Amèrica.

El continent americà  (Abya Yala,  com l’anomenava el poble Kuna de Panamà i Colòmbia)  l’única cosa que va descobrir aquell 12 d’octubre de 1492 fou el capitalisme. Una forma de dominació en la seva expressió més crua i terrible. Suposà l’inici del genocidi ètnic, cultural i lingüístic i espoli més gran que s’ha conegut mai al món, i que des del segle XV, l’oligarquia d’aquest estat anomenat Espanya ha anat sotmetent a tots els pobles que l’han format fins als nostres dies.

Ja fa cinc segles les colònies d’ultramar foren les encarregades de mantenir el sistema de privilegis i classes dins la corona castellana,  avui en dia som els Països Catalans els qui també patim els intents d’extermini cultural, l’ocupació militar i l’espoli sistematic de recursos, propis de la dominació colonial. L’actual crisi de superproducció, no ha fet més que estendre la misèria entre les classes populars, intensificant les desigualtats socials arreu del país. Mentrestant, multinacionals com Repsol, Endesa, Telefónica ,el Banco Santander o Caixa Banc, ensenyes del renovat nacionalisme espanyol, amb la fidel connivència de l’oligarquia catalana, en una vergonyosa mostra de neocolonialisme, no han deixat d’enriquir-se, a base de destruir les conquestes laborals, socials i democràtiques, tant als països de la perifèria com a casa nostra.

Vivim avui uns temps difícils per als pobles, és necessari recordar les injustícies passades, però més ho és denunciar les injustícies actuals; Un dia en que el feixisme, de la ma de  la Falange, Alianza Nacional i Espanya 2000 celebren a Montjuïc el dia de la “Raza”, assistim a la institucionalització del racisme en una societat que nega els drets de les persones nouvingudes, amb lleis criminals d’estrangeria i Centres d’Internament d’Estrangers. Un dia en  que Ciudadanos i el Partit Popular trauran al carrer a la seva majoria silenciosa es nega el dret d’autodeterminació dels pobles i s’ignora el clam popular d’una part (territorial) del país que reclama poder decidir.  Un dia símbol del major genocidi cultural i lingüístic de tots  els temps som testimonis desobedients dels intents recurrents  d’esquarterament de la nostra llengua, a les escoles de les Illes i al Principat, a la Franja i al País Valencià.

A la seva política de l’odi hi oposem la nostra solidaritat. El nostre principal enemic, com a poble, és el mateix que a Madrid, el capitalisme. Als Països Catalans, una de les mil cares d’aquest enemic, s’anomena imperialisme espanyol. Un imperialisme certament en hores baixes, nascut d’un matrimoni amb drets de conquesta, i que des del centre de la península ibèrica  va arribar a dominar la terra, però que avui dia després de la seva llarga decadència i en fase d’agonia  segueix escanyant els darrers pobles que formen l’estat espanyol.

Contra l’imperi dels estats, Visca la lluita popular! Autodeterminació, llibertat!  12 d’octubre, res a celebrar!