Fora borbons del Pallars!

L’empresa multinacional  italiana ENDESA, encapçalada per l’actual President del Consell Assessor, David Madí, ex alt càrrec de Convergència Democràtica de Catalunya, ha convidat a Felip de Borbó, per celebrar els 100 anys de la Canadenca i l’arribada de les Hidroelèctriques al Pallars.

L’hereu de la corona espanyola, visitarà el Pallars el proper dia 10 d’Abril, tal i com va fer el seu besavi Alfons XIII el 1924, durant la dictadura del General Primo de Rivera, per visitar les centrals hidroelèctriques que enguany celebren el seu centenari.

Al Pirineu ja estem acostumats a les visites de la casa reial espanyola per a l’entrega de despatxos als militars de Talarn, i per a les seves plàcides estades d’esquí i oci a la Val d’Aran, amb tot el seguici de polítics delerosos de fotografies amb els Borbons i els inconvenients associats d’ocupació policial del territori.

Encara resten 27 monarquies al món en ple segle XXI,  el manteniment de les quals obeeix al seu paper com a símbol de la “unitat nacional” davant la divisió territorial i al seu suposat paper arbitral front als diferents partits polítics.

Malgrat la situació de fallida econòmica del capitalisme d’estat, la casa reial espanyola segueix disposant d’un patrimoni i unes assignacions ministerials vergonyosament elevades, continuen portant vides de luxe i disbauxa, i encara no en tenen prou com estan demostrant les recents imputacions per malversació de diners públics. La Constitució Espanyola però, els empara, la figura del rei és invulnerable i no està subjecta a responsabilitat, no oblidem que va ser el general Franco qui va reinstaurar la monarquia i la dinastia dels Borbons a l’Estat Espanyol, i l’actual rei i el seu fill Felip en són els seus hereus polítics.

Resulta preocupant, que l’hereu a la corona, comenci a voler emular els seus avantpassats, amb visites protocol·làries pagades amb fons públics però promogudes per empreses privades. Recordem i tenim ben presents les gestes del primer Borbó que va visitar les nostres terres, el seu homònim i repadrí Felip V, que va sotmetre per les armes el nostre poble i va imposar la persecució de la llengua i la cultura en l’inici de la llarga nit dels 300 anys.

Ara Felip (VI) de Borbó visitarà el Pallars emulant el seu besavi Alfons XIII.  Manifestem el nostre rebuig profund a  aquesta visita, a la monarquia i als Borbons. L’únic acte honorable que va dur a terme Alfons XIII a la seva vida, i que animem  al seu besnét Felip a emular, fou abdicar i exiliar-se a França.

Borbó fot el camp d’ací, segueix les passes del teu besavi, abdica!

NO a la Monarquia, Visca la República, Llibertat pels Països Catalans!

Tremp, Pallars

9 d’abril de 2013