Presentació LLUMS I TAQUÍGRAFS

Dissabte 10 de juny de 2017 a la Sala de Plens de Sort: PRESENTACIÓ de LLUMS I TAQUÍGRAFS amb DAVID FERNÀNDEZ, l'atles de corrupció dels Països Catalans.

Cartell Llums i taquígrafs Sort

Per això, Llums i Taquígrafs és alhora un compromís de continuïtat, una necessitat de retrovisor i una crida col·lectiva contra la impunitat. Compromís de seguir estirant del fil per acabar des de fora de la institució el que no s’ha pogut fer des de dins del Parlament. Necessitat de dimensionar i cartografiar la corrupció i el frau de la forma més acurada possible, per disposar d’un bon retrovisor que contribueixi a no repetir errors i horrors; i proposta per fer aviat una memòria el més complerta possible de la corrupció als Països Catalans, els seus impactes, els seus costos i els seus determinants. Objectiu: llums i taquígrafs per confegir, abans del 9 de desembre de 2015, un Atles de la Corrupció, el Frau i la Impunitat. Tasca ingent, no cal dir-ho.

És, sobretot, un projecte en xarxa i en codi obert, en construcció i compartit. Contra les cordes, i ben tensos, l’equip d’aquesta web el conformem, avui per avui, el periodista de la Directa, Àlex Romaguera; en Víctor Reixach, cultivant l’hemeroteca; l’Alae Achhab, dispositiu digital; i la Isabel Vallet i en David Fernàndez. Però, per sort, som molts més. Som també i sobretot xarxa. Som els estimats companys i companyes de Xnet –i la seva lluita incansable; del Grup de Treball contra la Corrupció de Catalunya, una federació cooperativa que aplega esforços; de tants altres periodistes que en aquests 9 mesos de Comissió ens han ajudat a entendre i ens facilitat informació, dades o contactes; i les acusacions populars veïnals que mai han renunciat a la justícia ni s’han resignat davant l’abús.

Retrovisor de memòria, doncs, lluita inacabada i inacabable contra la corrupció i compromís en xarxa. Quan ja no és possible sostenir la fallida tesi oficial de la poma podrida ni el cas aïllat. Quan som conscients que la corrupció, més que del sistema, ha estat el sistema mateix.

I sí, certament, aquest web neix causalment el 25 de juliol de 2015, tot just un any després de la confessió de Jordi Pujol i Soley. Perquè ni sabem oblidar ni ens disposem a perdonar. I perquè hem fet nostres, un cop més, les paraules del jutge antimàfia Roberto Scarpinato.

Capitalisme és crisi.

Fem fora la màfia

Aquesta és una iniciativa digital, sociopolítica i en xarxa impulsada des de les CUP-AE (Candidatures d’Unitat Popular-Alternativa d’Esquerres), rere la recent experiència de la Comissió d’Investigació sobre el Frau i l’Evasió Política i les Pràctiques de Corrupció Política (CIFEF) al Parlament de Catalunya, més coneguda com a Comissió Pujol.