La CUP denuncia pressions al territori per part de l’empresa NeoMetal Spania SL amb l’objectiu d’acabar amb l’oposició al projecte miner de Salau

Recentment hem tingut coneixement de les intencions de la consultora ambiental Amphos21, l’empresa contractada per NeoMetal Spania SL per realitzar la documentació ambiental referent al projecte d’investigació miner d’Alt Àneu, en ple Parc Natural de l’Alt Pirineu i Aran.

Fa poques hores que Amphos21 ha contactat amb representants d’ens i entitats del territori, que públicament s’han posicionant en contra de les operacions mineres previstes a la Vall de Bonabé, per a reunir-s’hi a principis de la setmana vinent, entre les quals hi ha la Plataforma Salvem Salau, l’EMD d’Isil i Alós i l’Ajuntament d’Alt Àneu.

No és gens casual que aquestes reunions es convoquin dies abans que finalitzi el període per a presentar al·legacions a la memòria ambiental, que la mateixa empresa ha redactat i presentat a l’Oficina Territorial d’Acció i Avaluació Ambiental, sota la justificació de que ara estan fent un “estudi de percepció social” per conèixer els dubtes i les preocupacions que el projecte genera sobre el territori.

Tampoc és casualitat que l’empresa ambiental, que treballa per la filial de la multinacional australiana Apollo Minerals Limited (que per cert cotitza a la borsa de valors australiana i on els darrers dies s’ha constat com augmentava el valor de les seves accions), ha contactat amb totes les entitats que es van personar com a interessades per rebre la documentació ambiental pendent d’esmenar.

Des de la CUP considerem aquesta pràctica com un intent clar i direccionat que persegueix l’objectiu de desmobilitzar l’oposició contra el projecte miner de la part catalana de Salau.

Alhora denunciem les pràctiques especulatives normalitzades del sector miner que, en  moltes ocasions, només són operacions per blanquejar capitals procedents de paradisos fiscals, com ha quedat demostrat pels companys d’STOP MINE SALAU amb l’empresa francesa homòloga NeoMetaal France que opera a l’antiga mina de Salau a l’Arieja (Occitània).

Ni les intencions de desarticular el moviment popular contra el projecte miner, ni els intents de pressionar i comprar al territori amb falses promeses que sabem que no es compliran, podran aturar la lluita contra les investigacions mineres al Pallars.

.